Διατροφή

Γάλα μπιζελιού: Το ανώτερο φυτικό γάλα ως εναλλακτικό του αγελαδινού

Τα φυτικά γάλατα από αμύγδαλα, σόγια και βρώμη είναι πολύ δημοφιλή, αλλά όταν μιλάμε για την πλησιέστερη εναλλακτική λύση για το αγελαδινό γάλα, πολλοί ειδικοί συνιστούν το γάλα μπιζελιού.

Το γάλα μπιζελιού, σε αντίθεση με άλλα γάλατα φυτικής προέλευσης, περιέχει παρόμοια ποσότητα πρωτεΐνης, ασβεστίου και βιταμίνης D με το αγελαδινό γάλα. Μάλιστα, νέα έρευνα δείχνει ότι το γάλα μπιζελιού περιέχει παρόμοια ποσότητα μικροθρεπτικών συστατικών, με το αγελαδινό γάλα. (Τι πρέπει να γνωρίζετε για τον διαβήτη και το γάλα;)

Ποια είναι η καλύτερη εναλλακτική λύση του αγελαδινού γάλακτος;

Οι ερευνητές μέτρησαν την ποσότητα μαγνησίου, φωσφόρου, ψευδαργύρου και σεληνίου, σε 85 δείγματα γάλακτος φυτικής προέλευσης, για να τα συγκρίνουν με τις ποσότητες των μικροθρεπτικών συστατικών που υπάρχουν στο αγελαδινό γάλα. (Γαλακτοκομικά και κίνδυνος καρκίνου: Τι ρόλο παίζει η γενετική;)

Το γάλα μπιζελιού και σόγιας, ξεχώρισαν στην έρευνα, ως οι πιο θρεπτικές εναλλακτικές λύσεις του αγελαδινού γάλακτος. Σύμφωνα με την έκθεση, το γάλα μπιζελιού είχε 50% περισσότερο φώσφορο, ψευδάργυρο και σελήνιο από το αγελαδινό, ενώ το γάλα σόγιας είχε το υψηλότερο επίπεδο μαγνησίου από όλα τα υπόλοιπα φυτικά γάλατα. Αντίθετα, το γάλα αμυγδάλου είχε πολύ μικρή ποσότητα φωσφόρου σε σύγκριση με το αγελαδινό γάλα. (Σόγια: Τι είναι και πώς ωφελεί την υγεία; Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!)

Σύμφωνα όμως με τον Ben Redan, PhD, ερευνητή χημικό της FDA και κύριο ερευνητή της μελέτης, τα ευρήματα μπορεί να μην αντικατοπτρίζουν όλα τα προϊόντα γαλακτος που διατίθενται στην αγορά, επειδή οι ερευνητές πήραν δείγματα μόνο από 2-3 μάρκες φυτικού γάλακτος.

Η Sarah Zeglen MS, RD, LDN, εγγεγραμμένη διαιτολόγος στην κλινική απώλειας βάρους Vanderbilt, υπογράμμισε ότι το γάλα μπιζελιού είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη και σχετικά χαμηλό σε ζάχαρη και έχει ουδέτερη γεύση και υφή που τοποθετείται κάπου ανάμεσα στο γάλα αμυγδάλου και το αγελαδινό γάλα 2%. (Γαλακτοκομικά προϊόντα: 3 φλιτζάνια την ημέρα… Μήπως είναι πολλά;)

Το μη ζαχαρούχο γάλα μπιζελιού παρέχει 8 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά μερίδα, που ισοδυναμεί με την ποσότητα που υπάρχει στο αγελαδινό γάλα. Συγκριτικά, το γάλα αμυγδάλου προσφέρει μόνο -περίπου- 1 γραμμάριο πρωτεΐνης, ενώ το γάλα καρύδας δεν έχει σχεδόν καθόλου πρωτεΐνη.

Παρόλο που το γάλα μπιζελιού είναι ένα από τα πιο θρεπτικά φυτικά γάλατα, είναι δυστυχώς μια από τις πιο ακριβές επιλογές, πράγμα που το καθιστά μη προσβάσιμο από όλους. (Δίαιτα χωρίς γαλακτοκομικά: Ποια οφέλη και ποιους κινδύνους εγκυμονεί;)

Το γάλα μπιζελιού είναι κατάλληλο για όλους;

Δεδομένου ότι το γάλα μπιζελιού είναι φτιαγμένο από κίτρινα μπιζέλια, είναι μια καλή εναλλακτική για όποιον έχει αλλεργία στους ξηρούς καρπούς και τη σόγια ή δεν μπορεί να καταναλώσει άλλα γάλατα φυτικής προέλευσης. (Αλλεργία στην καρύδα: Πόσο συχνή είναι και τι πρέπει να γνωρίζετε;)

Η καλύτερη εναλλακτική λύση φυτικής προέλευσης ήταν το γάλα σόγιας, σύμφωνα με την Amy Reed, MS, RD, CSP, LD, εκπρόσωπος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας. Στη συνέχεια, όταν ήρθε στο προσκήνιο το γάλα με πρωτεΐνη μπιζελιού, θεωρήθηκε ως το πλέον καλύτερο γάλα. Ωστόσο, το γάλα μπιζελιού μπορεί να μην είναι κατάλληλο για κάποιον που είναι αλλεργικός στα όσπρια ή είναι επιρρεπής στη δυσκοιλιότητα.

Η υπερβολική κατανάλωση γάλακτος μπιζελιού ή οποιουδήποτε τύπου γάλακτος φυτικής προέλευσης ή γαλακτοκομικού γάλακτος, μπορεί να οδηγήσει σε πρόσθετα προβλήματα πέραν από τη δυσκοιλιότητα. Το πολύ ασβέστιο μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα και πέτρες στα νεφρά.

+ 2 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Is Pea Milk the Superior Plant-based Milk? https://www.verywellhealth.com/pea-milk-6504515

International Analysis of the Nutritional Content and a Review of Health Benefits of Non-Dairy Plant-Based Beverages https://www.mdpi.com/2072-6643/13/3/842/htm