Ψυχική υγεία

Μείζονα καταθλιπτική διαταραχή: Πώς θα την διαχειριστείτε χωρίς φάρμακα;

Πώς θα διαχειριστείτε τη μείζονα καταθλιπτική διαταραχή χωρίς φάρμακα;

1. Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT)

Η γνωστική συμπεριφορική θεραπεία είναι ένας τύπος ψυχοθεραπείας (Γιατί είναι ταμπού η ψυχοθεραπεία;), όπου ένας επαγγελματίας ψυχικής υγείας βοηθά τον ασθενή να αλλάξει τις αρνητικές συμπεριφορές και τα αρνητικά μοτίβα σκέψης που σχετίζονται με την κατάθλιψη.

2. Διατροφή

Οι ειδικοί δεν γνωρίζουν ακριβώς το πώς η διατροφή βοηθά στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης, αλλά πιστεύουν ότι η κατανάλωση πολλών φρούτων και λαχανικών, δημητριακών ολικής αλέσεως, ψαριών, ελαιόλαδου και γαλακτοκομικών προϊόντων με χαμηλά λιπαρά, μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα. Αντίθετα, το κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας, η ζάχαρη, τα επεξεργασμένα δημητριακά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, αυξάνουν την πιθανότητα κατάθλιψης. Σε κάθε περίπτωση, το θέμα διατροφής και κατάθλιψης χρήζει περαιτέρω έρευνας.

3. Άσκηση

Η αερόβια άσκηση (η καθημερινή αερόβια άσκηση βελτιώνει την γνωστική λειτουργία) και οι ασκήσεις αντίστασης μπορούν να βελτιώσουν τα συμπτώματα της κατάθλιψης. Οι ειδικοί προτείνουν τουλάχιστον 150 λεπτά άσκησης την εβδομάδα. Εστιάστε σε πράγματα που σας αρέσουν, όπως το περπάτημα, το κολύμπι και η κηπουρική.

4. Ηλεκτροσπασμοθεραπεία (ECT)

Η ηλεκτροσπασμοθεραπεία είναι μια θεραπευτική επιλογή για άτομα με κατάθλιψη και άλλες ψυχικές ασθένειες, κατά την οποία ο γιατρός στέλνει ηλεκτρικό ρεύμα μέσω του τριχωτού της κεφαλής στον εγκέφαλο, προκαλώντας μια σύντομη κρίση. Τα συμπτώματα της κατάθλιψης βελτιώνονται για λίγο, αλλά είναι πολύ πιθανόν να επανέλθουν λίγο αργότερα. Σημειώνεται ότι μια πιθανή παρενέργεια αυτής της θεραπείας είναι η βραχυπρόθεσμη απώλεια μνήμης (Τι σε κάνει να ξεχνάς;).

5. Επαναλαμβανόμενη Διακρανιακή Μαγνητική Διέγερση (rTMS)

Η επαναλαμβανόμενη διακρανιακή μαγνητική διέγερση είναι μια επιλογή για άτομα που δεν είδαν αποτελέσματα βελτίωσης από τα φάρμακα ή που δεν θέλουν να ακολουθήσουν κάποια φαρμακευτική αγωγή, η οποία χρησιμοποιεί μαγνητική ενέργεια για να ενεργοποιήσει το μέρος του εγκεφάλου που εξισορροπεί τη διάθεση. Σύμφωνα με έρευνες, αυτή η μέθοδος είναι ασφαλής και λειτουργεί αρκετά καλά στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης.

6. Καλός ύπνος

Ο καλός ύπνος είναι σημαντικός για την ψυχική και σωματική υγεία (Σε τι άλλο βοηθά ο καλός ύπνος;). Η κατάθλιψη ωστόσο, προκαλεί αϋπνία ή επηρεάζει αρνητικά τον ύπνο. Για να μπορέσετε να κοιμηθείτε καλά διατηρείστε το δωμάτιό σας δροσερό και σκοτεινό. Απενεργοποιείστε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές μια με δυο ώρες πριν κοιμηθείτε.

7. Ανακουφίστε το άγχος σας

Τις περισσότερες φορές, το μακροχρόνιο άγχος οδηγεί σε κατάθλιψη. Προσπαθήστε να ανακουφίσετε το άγχος σας κάνοντας πράγματα που σας αρέσουν. Φροντίστε να γυμνάζεστε και να τρώτε καλά. Αν το άγχος σας είναι ανεξέλεγκτο, αποταθείτε σε κάποιον ειδικό.

8. Τεχνικές Χαλάρωσης

Οι επιστήμονες εξακολουθούν να μελετούν τις επιπτώσεις των τεχνικών χαλάρωσης στην κατάθλιψη, αλλά πολλοί άνθρωποι τις βρίσκουν χρήσιμες, διότι παράλληλα μειώνουν και το άγχος. Κάντε διαλογισμό, μασάζ και γιόγκα.

9. Φυτικά συμπληρώματα

Μελέτες δείχνουν ότι συμπληρώματα όπως το υπερωικό και το ginkgo biloba, μπορούν να ανακουφίσουν τα συμπτώματα της κατάθλιψης, Ωστόσο οι ερευνητές τονίζουν ότι χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να ειπωθεί αυτό με βεβαιότητα.

10. Αποφύγετε το αλκοόλ και τα ναρκωτικά

Είναι γνωστό ότι το αλκοόλ και τα ψυχοδραστικά φάρμακα προκαλούν κατάθλιψη. Σε περίπτωση υπάρχουσας κατάθλιψης, δυσκολεύουν και επιδεινώνουν τα συμπτώματα. Αν χρειάζεστε βοήθεια για να σταματήσετε τα ναρκωτικά και το αλκοόλ, μιλήστε με τον γιατρό σας.

11. Ρεφλεξολογία και Βελονισμός

Ο βελονισμός είναι μια κινεζική θεραπευτική μέθοδος, κατά την οποία χρησιμοποιούνται βελόνες στο σώμα για τη θεραπεία μιας ασθένειας. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας απελευθερώνονται φυσικές χημικές ουσίες, κάτι που βοηθά στη θεραπεία μιας ασθένειας ή στην ανακούφιση των συμπτωμάτων που προκαλεί.

Ρεφλεξολογία ονομάζεται η διαδικασία κατά την οποία εφαρμόζεται πίεση σε διαφορετικά σημεία του σώματος, όπως τα αυτιά ή τα πόδια, για την ανακούφιση των συμπτωμάτων που προκαλεί μια ασθένεια.

+ 9 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Non-Medicine Treatment Options to Help Major Depressive Disorder https://www.webmd.com/depression/mdd-21/slideshow-depression-treat-non-drug

Role of Ginkgo biloba extract as an adjunctive treatment of elderly patients with depression and on the expression of serum S100B https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30278520/

A systematic review of St. John's wort for major depressive disorder https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27589952/

Depression and Anxiety Disorders: Benefits of Exercise, Yoga, and Meditation https://www.researchgate.net/publication/333145983_Depression_and_Anxiety_Disorders_Benefits_of_Exercise_Yoga_and_Meditation

Dietary patterns and depression risk: A meta-analysis https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28431261/

What is Cognitive Behavioral Therapy? https://www.apa.org/ptsd-guideline/patients-and-families/cognitive-behavioral

How Blue Light Affects Kids’ Sleep https://www.sleepfoundation.org/children-and-sleep/how-blue-light-affects-kids-sleep

5 Things You Should Know About Stress https://www.nimh.nih.gov/health/publications/stress

Repetitive Transcranial Magnetic Stimulation https://medicine.umich.edu/dept/psychiatry/programs/neuromodulation/repetitive-transcranial-magnetic-stimulation