Τι αισθάνεσαι;

Υγεία Πεπτικού Συστήματος

Πότε πρέπει να ανησυχείτε για το φούσκωμα και τα υπερβολικά αέρια;

Ανησυχείτε ότι αερίζεστε περισσότερο από το κανονικό; Οι περισσότεροι υγιείς άνθρωποι αερίζονται 14 με 23 φορές την μέρα. Αλλά αν έχουν κρυολογήσει μπορεί να ξεπερνούν αυτούς τους αριθμούς και να αναρωτιούνται τι ακριβώς συμβαίνει στο πεπτικό τους σύστημα και αν αυτός ο συχνός αερισμός αποτελεί σύμπτωμα κάποια σοβαρής κατάστασης υγείας.

Ο υπερβολικός αερισμός έχει κάποιες ακίνδυνες αιτίες, όπως η κατάποση αέρα, η κατανάλωση τροφίμων και ποτών που παράγουν αέρια, το άγχος, ο τοκετός ή είναι αποτέλεσμα γήρανσης. Ωστόσο, μερικές φορές το υπερβολικό αέριο και το φούσκωμα αποτελεί ένδειξη κάποιας άλλης κατάστασης υγείας.

Στην περίπτωση που αναφέρετε στον γιατρό σας ότι αερίζεστε πιο πολλές φορές από ότι συνήθως, θα σας ζητήσει να μετρήσετε το πόσες φορές αερίζεστε καθημερινά και να σημειώνετε τα τρόφιμα και τα ποτά που καταναλώνετε, ώστε να προσπαθήσετε να βρείτε την αιτία. Σημειώνεται ότι οτιδήποτε ξεπερνά τις 23 φορές αερισμού την ημέρα, θεωρείται περισσότερο από το κανονικό, αλλά μπορεί να μην αποδίδεται σε κάτι ανησυχητικό.

Η μυρωδιά του αερίου σημαίνει κάτι;

Η μυρωδιά του αερίου, εξαρτάται από την τροφή που καταναλώνετε και είναι αποτέλεσμα των αερίων που παράγονται στο λεπτό έντερο και στο παχύ έντερο κατά τη διάρκεια της πέψης. Οι επιστήμονες, συμφωνούν ότι οι ζωικές πρωτεΐνες, όπως τα αυγά ή το κρέας, προκαλούν περισσότερο δύσοσμο αέριο, ενώ οι διαλυτές ίνες (όπως αυτές που βρίσκονται στα φρούτα και τα λαχανικά) προκαλούν αέριο, το οποίο δεν μυρίζει τόσο άσχημα. Η δυσάρεστη μυρωδιά δεν σημαίνει τίποτα από μόνη της, υπογραμμίζουν οι ειδικοί.

Ποιες είναι οι αιτίες του υπερβολικού αερίου;

Υπερβολικές ποσότητες αερίου μπορεί να προκληθούν από συνήθειες, τρόφιμα και ορισμένες καταστάσεις υγείας.

1. Κατάποση αέρα

Μπορεί να μην το συνειδητοποιείτε, αλλά σχεδόν όλοι οι άνθρωποι έχουν συνήθειες που προκαλούν κατάποση αέρα. Αυτές οι συνήθειες μπορεί να είναι: το κάπνισμα, το μάσημα της τσίχλας, το πιπίλισμα καραμέλων, τα ανθρακούχα ποτά, η γρήγορη κατανάλωση φαγητού και ποτού και η χρήση οδοντοστοιχιών που είναι χαλαρά τοποθετημένες. Επιπρόσθετα, και το άγχος προκαλεί κατάποση περισσότερου αέρα. Προσπαθήστε να μειώσετε αυτές τις συνήθειες για να δείτε εάν οι φορές που αερίζεστε μειώνονται.

2. Τρόφιμα και ποτά

Οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν ποια τρόφιμα τους προκαλούν αναστάτωση στο στομάχι, φούσκωμα ή διέλευση αερίου. Για παράδειγμα, τα σταυρανθή λαχανικά, όπως το κουνουπίδι και το μπρόκολο, είναι οι συνηθισμένοι ένοχοι που προκαλούν αέριο. Επιπρόσθετα, περισσότερο αέριο μπορεί να προκαλέσει και η κατανάλωση πολλών υδατανθράκων, όπως ζυμαρικά και ψωμί. Άλλα τρόφιμα και ποτά που προκαλούν αέριο περιλαμβάνουν:

  • Φακές και φασόλια
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως γάλα, τυρί, παγωτό και γιαούρτι (ειδικά εάν έχετε δυσανεξία στη λακτόζη)
  • Προϊόντα σόγιας, όπως το τόφου και το γάλα σόγιας
  • Λαχανικά όπως λάχανα Βρυξελλών, μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, ραπανάκια, σπαράγγια, αγκινάρες, κρεμμύδια, μανιτάρια, λάχανα και αγγούρια
  • Φρούτα όπως μήλα, ροδάκινα, αχλάδια και χυμοί φρούτων
  • Κόκκοι ολικής αλέσεως και πίτουρο
  • Αλκοόλ
  • Ανθρακούχα ποτά και εκείνα με σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης
  • Καραμέλες χωρίς ζάχαρη (λόγω σορβιτόλης, μαννιτόλης και ξυλιτόλης)

Διευκρινίζεται ότι οι άνθρωποι καθώς μεγαλώνουν, μπορεί να αντιμετωπίζουν περισσότερα προβλήματα με αυτά τα τρόφιμα από ό, τι όταν ήταν νεότεροι. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι πολλά από τα τρόφιμα που προκαλούν αέρια κάνουν καλό στην υγεία και υπό αυτήν την έννοια, η ύπαρξη περισσότερου αερίου μπορεί απλώς να αποτελεί ένδειξη ότι καταναλώνετε μια πιο υγιεινή διατροφή, δεδομένου ότι πολλοί άνθρωποι δηλώνουν ότι η ποσότητα αερίου που απελευθερώνουν αυξάνεται όταν αποφασίζουν να ακολουθήσουν μια πιο υγιεινή διατροφή.

3. Θέματα υγείας

Τις περισσότερες φορές το υπερβολικό αέριο οφείλεται σε ότι τρώει και πίνει ένας άνθρωπος και στις συνήθειές του, ωστόσο, μπορεί να αποτελεί και ένδειξη ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας όπως:

Πότε πρέπει να δείτε έναν γιατρό;

Εάν ο μετεωρισμός και το φούσκωμα είναι πολύ ενοχλητικά, συζητήστε τα συμπτώματά σας με το γιατρό σας, ο οποίος θα ελέγξει το ιστορικό και τα συμπτώματα, για να δει εάν πρόκειται για κάποια κατάσταση υγείας. Πολλές από αυτές τις καταστάσεις είναι θεραπεύσιμες.

Πριν από την επίσκεψή σας, κρατήστε σημειώσεις για το τι τρώτε, πίνετε και κάνετε και για τις φορές που αερίζεστε. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο. Φροντίστε να συζητήσετε με τον γιατρό σας πεπτικά συμπτώματα, όπως ανεξήγητη απώλεια βάρους, αλλαγή στις συνήθειες του εντέρου ή αιμορραγία από το ορθό.

Ο γιατρός θα ελέγξει το ιστορικό σας και θα διερευνήσει περαιτέρω τα συμπτώματά σας. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές εξετάσεις που μπορεί να σας συστήσει, οι οποίες θα εξαρτηθούν από τα συγκεκριμένα συμπτώματα.

Πρόληψη και θεραπεία

Εάν ο γιατρός σας, δεν διαπιστώσει κάποια ασθένεια, δεν θα σας δώσει φάρμακα. Ωστόσο, οι αλλαγές σε κάποιες από τις συνήθειες σας όπως και μερικά μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, θα βοηθήσουν στη μείωση του φουσκώματος και του μετεωρισμού.

Αλλαγή στις συνήθειες:

  • Διακοπή καπνίσματος
  • Εισαγάγετε αργά περισσότερες αδιάλυτες ίνες στη διατροφή σας
  • Περιορίστε την κατανάλωση υδατανθράκων, όπως ζυμαρικά ή καλαμπόκι
  • Μασήστε προσεκτικά τα τρόφιμα σας
  • Πίνετε άφθονο νερό καθημερινά
  • Μην χρησιμοποιείτε καλαμάκια όταν πίνετε ένα ποτό
  • Αποφύγετε τα ανθρακούχα ποτά
  • Αποφύγετε να ξαπλώνετε αμέσως μετά το φαγητό
  • Ασκηθείτε καθημερινά
  • Μην τρώτε τσίχλα

Φάρμακα χωρίς ιατρική συνταγή που μπορούν να βοηθήσουν:

  • Καθαρτικό (συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας).
  • Τα προϊόντα Simethicone, όπως το Gas-X, προσφέρουν ανακούφιση, αλλά δεν λειτουργούν για όλους.
  • Το Beano είναι χρήσιμο, εάν τα συμπτώματα σας, εμφανίζονται μετά την κατανάλωση φασολιών ή ορισμένων λαχανικών.
  • Για όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, τα συμπλήρωματα λακτάσης (π.χ. Lactaid), τους επιτρέπουν να απολαμβάνουν μικρότερες μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων.
  • Τα προβιοτικά, γενικά, μπορούν να βελτιώσουν την ισορροπία των βακτηρίων του εντέρου, βοηθώντας στη βελτίωση των υποκείμενων αιτίων που προκαλούν αέριο και φούσκωμα.

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι