Υγεία Δέρματος

Βιταμίνη Β7: Συμβάλλουν οι βιταμίνες στην ανάπτυξη των μαλλιών;

Βοηθάει η βιοτίνη την ανάπτυξη των μαλλιών;

Η βιοτίνη, ή βιταμίνη Β7, παίζει βασικό ρόλο στην παραγωγή πολλών διαφορετικών πρωτεϊνών. Αν και η έρευνα που συνδέει άμεσα τη βιοτίνη με την ανάπτυξη των μαλλιών είναι περιορισμένη, η βιοτίνη έχει τη δυνατότητα να προάγει υγιέστερα μαλλιά με έμμεσο τρόπο.

Η βιοτίνη συμβάλλει στην ενεργοποίηση πρωτεϊνών (που ονομάζονται ένζυμα) οι οποίες παίζουν σημαντικό ρόλο στις μεταβολικές διαδικασίες που συμβάλλουν στην υγεία των μαλλιών – δηλαδή στις χημικές αντιδράσεις που αφορούν τη γλυκόζη, τα λιπαρά οξέα και τα αμινοξέα.

Η βιοτίνη έχει επίσης τη δυνατότητα να διεγείρει την παραγωγή κερατίνης, της κύριας πρωτεΐνης των μαλλιών και των νυχιών. Δεδομένου ότι η κερατίνη είναι το κύριο δομικό στοιχείο των μαλλιών, μπορεί να συναχθεί ότι η προώθηση της παραγωγής της μπορεί να ωφελήσει την υγεία των μαλλιών.

Ποιος μπορεί να επωφεληθεί από τη χρήση βιοτίνης;

Παρά τη δημοτικότητά της, δεν υπάρχουν υψηλής ποιότητας έρευνες σχετικά με την επίδραση της βιοτίνης σε παθήσεις των μαλλιών, όπως η αλωπεκία, και ελάχιστα ή καθόλου στοιχεία που να υποστηρίζουν τη χρήση συμπληρωμάτων βιοτίνης σε άτομα με φυσικά υγιή επίπεδα βιοτίνης. Και παρά τη διαφημιστική εκστρατεία, πολύ λίγοι από εμάς εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία: οι περισσότεροι από εμάς λαμβάνουμε αρκετή βιοτίνη μέσω της διατροφής μας για να διατηρήσουμε τα μαλλιά μας υγιή.

Ποια είναι τα υγιή επίπεδα βιοτίνης;

Το Συμβούλιο Τροφίμων και Διατροφής του Ινστιτούτου Ιατρικής αναφέρει ότι η ημερήσια επαρκής πρόσληψη βιοτίνης για τους ενήλικες είναι 30 μικρογραμμάρια την ημέρα. Ο Οδηγός Διατροφικών Τιμών Αναφοράς του Υπουργείου Υγείας είναι μάλλον λιγότερο κανονιστικός, αναφέροντας ότι: «Δεν έχουν γίνει μελέτες σχετικά με τις ανάγκες σε βιοτίνη, αλλά οι τρέχουσες προσλήψεις είναι 10 έως 70 μικρογραμμάρια/ημέρα και δεν υπάρχουν ενδείξεις ανεπάρκειας βιοτίνης».

Οι περισσότεροι από εμάς επιτυγχάνουμε εύκολα αυτή την απαίτηση βιοτίνης μέσω των τροφίμων που καταναλώνουμε, εφόσον η διατροφή μας είναι ισορροπημένη και υγιεινή. Ως εκ τούτου, οι περισσότεροι ειδικοί δεν συνιστούν βιοτίνη για την τριχόπτωση, εκτός από την περίπτωση ανεπάρκειας βιοτίνης και σχετικής τριχόπτωσης.

Όσον αφορά τα καλλυντικά οφέλη, δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η λήψη βιοτίνης για την τριχόπτωση – όταν έχουμε ήδη υγιή επίπεδα – μπορεί να αυξήσει περαιτέρω την ανάπτυξη και την υγεία των μαλλιών. Χρειάζονται περισσότερες έρευνες για να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα της συμπληρωματικής χορήγησης βιοτίνης σε αυτή την ομάδα ατόμων.

Τι συμβαίνει όταν κάποιος έχει ανεπάρκεια βιοτίνης;

Τα χαμηλά επίπεδα βιοτίνης μπορούν να διαταράξουν τη φυσιολογική ανάπτυξη των μαλλιών και να αυξήσουν την αποβολή. Για το λόγο αυτό, η επίδραση του συμπληρώματος βιοτίνης στην υγεία των μαλλιών φαίνεται καλύτερα σε άτομα με χαμηλά επίπεδα βιοτίνης. Υπάρχουν κάποια στοιχεία από μικρές μελέτες που δείχνουν ότι η βιοτίνη για την ανάπτυξη των μαλλιών μπορεί να είναι χρήσιμη, αλλά μόνο σε ασθενείς που έχουν χαμηλά επίπεδα βιοτίνης.

Η ανεπάρκεια βιοτίνης -όταν τα επίπεδα βιοτίνης στο αίμα χαρακτηρίζονται ως πολύ χαμηλά- μπορεί να είναι είτε γενετική είτε επίκτητη. Ενώ η ανασκόπηση της έρευνας του Υπουργείου Υγείας υποδεικνύει ότι η ανεπάρκεια βιοτίνης είναι σπάνια, οι αιτίες περιλαμβάνουν την εξάρτηση από το αλκοόλ, την υψηλή κατανάλωση ωμών αυγών, την εγκυμοσύνη και την παρατεταμένη χρήση αντιβιοτικών.

Τα τυπικά συμπτώματα περιλαμβάνουν τα εξής:

Αυτά τα συμπτώματα μπορεί να υποδηλώνουν κάποια άλλη πάθηση ή μερικές φορές τα χαμηλά επίπεδα βιοτίνης μπορεί να υποδηλώνουν κάποια άλλη ασθένεια.

Τελικά, η απόφαση για τη λήψη αυτών των πρόσθετων βιταμινών για την ανάπτυξη των μαλλιών είναι δική σας. Τούτου λεχθέντος, αν και η βιοτίνη θεωρείται ασφαλές συμπλήρωμα για τα μαλλιά χωρίς αναφορές για σημαντικές παρενέργειες, ίσως να θέλετε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να μιλήσετε με τον φαρμακοποιό σας πριν ξεκινήσετε τη συμπληρωματική αγωγή.

Ποιες είναι οι πηγές βιοτίνης στη διατροφή σας;

Να θυμάστε ότι τα συμπληρώματα βιοτίνης για τα μαλλιά – όπως και όλα τα συμπληρώματα βιταμινών – δεν υποκαθιστούν μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή. Ευτυχώς, υπάρχουν πολλές τροφές πλούσιες σε βιοτίνη. Σε αυτές περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Ξηροί καρποί και σπόροι
  • Όσπρια (όπως μπιζέλια, φασόλια και φακές)
  • Δημητριακά ολικής αλέσεως
  • Μπρόκολο
  • Αβοκάντο
  • Συκώτι
  • Γλυκοπατάτες
  • Μανιτάρια
  • Μπανάνες
  • Ρύζι
  • Κρόκος αυγού

Οι διατροφικοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την ανάπτυξη των μαλλιών, είναι οι εξής:

  • Η μη κατανάλωση αρκετών θερμίδων
  • Η έλλειψη πρωτεϊνών
  • Τα χαμηλά επίπεδα ορισμένων ιχνοστοιχείων όπως ο ψευδάργυρος.

Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να σκεφτείτε μια ισορροπημένη διατροφή ως βασικό μέρος της φροντίδας των μαλλιών σας.

Ποιες άλλες βιταμίνες βοηθούν την ανάπτυξη των μαλλιών σας;

Τέλος, να θυμάστε ότι η βιοτίνη είναι μόνο μία από τις πολλές θρεπτικές ουσίες που υποστηρίζουν την υγεία των μαλλιών. Άλλα θρεπτικά συστατικά για την καλή υγεία των μαλλιών περιλαμβάνουν:

  • Ψευδάργυρος – ένα ιχνοστοιχείο που υποστηρίζει την ανάπτυξη και την επιδιόρθωση των μαλλιών και προστατεύει τους θύλακες των τριχών
  • Φολικό οξύ – μια βιταμίνη που είναι υπεύθυνη για την υγιή ανάπτυξη των κυττάρων
  • Σίδηρος – απαραίτητο στοιχείο των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Τα χαμηλά επίπεδα έχουν συνδεθεί με την τριχόπτωση

Για να διατηρήσετε τα μαλλιά σας υγιή, μια διατροφή που περιέχει μια ποικιλία υγιεινών τροφίμων μπορεί συνήθως να παρέχει επαρκή επίπεδα όλων αυτών των θρεπτικών συστατικών που αγαπούν τα μαλλιά.

+ 6 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

The Infatuation With Biotin Supplementation: Is There Truth Behind Its Rising Popularity? A Comparative Analysis of Clinical Efficacy versus Social Popularity https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28628687/

Table https://www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/articles/PMC5582478/table/T2/

DIETARY REFERENCE VALUES A GUIDE https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/743790/Dietary_Reference_Values_-_A_Guide__1991_.pdf

Serum Biotin Levels in Women Complaining of Hair Loss https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27601860/

A Review of the Use of Biotin for Hair Loss https://www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/articles/PMC5582478/

The diagnosis and treatment of iron deficiency and its potential relationship to hair loss https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16635664/