Διατροφή

Η Vegan διατροφή βοηθά τα άτομα με διαβήτη να χάσουν βάρος;

Είστε υπέρβαροι ή έχετε διαβήτη τύπου 2; Δοκιμάστε να γίνετε vegan, προτείνουν οι ερευνητές μιας νέας ανασκόπησης που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία στην Ολλανδία.

Να υπενθυμίσουμε ότι οι vegan διατροφές, είναι πλούσιες σε φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια και σπόρους και δεν περιέχουν τροφές ζωικής προέλευσης. (8 Ιατρικοί μύθοι: χορτοφαγική και vegan διατροφή)

Η Vegan διατροφή βοηθά τα άτομα με διαβήτη να χάσουν βάρος;

Μια μετα-ανάλυση 11 μελετών, που δημοσιεύθηκαν έως τον Μάρτιο του 2022 και περιελάμβαναν συνολικά σχεδόν 800 άτομα, διαπίστωσε ότι η Vegan διατροφή, που ακολουθείται για τουλάχιστον 12 εβδομάδες, βοηθά τους ανθρώπους να χάσουν βάρος και να μειώσουν το σάκχαρο του αίματός τους, πιο αποτελεσματικά από τη μεσογειακή διατροφή, από διάφορες δίαιτες για τον διαβήτη ή άλλες ελεγχόμενες δίαιτες. (Τα παιδιά επιτρέπεται να υιοθετήσουν μια διατροφή vegan;)

Σε σύγκριση με τις άλλες δίαιτες, οι δίαιτες vegan κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά το βάρος των συμμετεχόντων (κατά μέσο όρο 4 κιλά) και τον δείκτη μάζας του σώματος τους (ΔΜΣ) (το βάρος σε κιλά, διαιρούμενο με το τετράγωνο του ύψους σε μέτρα – kg/m2) κατά -1,38 kg/m2.

Επιπρόσθετα, οι ερευνητές βρήκαν ακόμη μεγαλύτερες μειώσεις στο σωματικό βάρος και τον δείκτη μάζας του σώματος όταν συνέκριναν τις δίαιτες vegan με μια κανονική διατροφή (7 κιλά και -2,78 kg/m2, αντίστοιχα) από ό,τι όταν συνέκριναν άλλες δίαιτες με μια κανονική διατροφή (2 κιλά και -0,87 kg/m2).

Οι δίαιτες vegan οδήγησαν επίσης σε μικρές βελτιώσεις στα επίπεδα του σακχάρου του αίματος, της ολικής χοληστερίνης και της κακής χοληστερίνης, αλλά διαπιστώθηκε ότι είχαν μικρή επίδραση στην αρτηριακή πίεση και τα τριγλυκερίδια, σε σύγκριση με άλλες δίαιτες. (Διαβήτης: Υπάρχουν φυτικές τροφές που είναι πιο προστατευτικές από άλλες;)

Σύμφωνα με την συγγραφέα της μελέτης Anne-Ditte Termannsen, από το Steno Diabetes Center στην Κοπεγχάγη της Δανίας, αυτή η αυστηρή αξιολόγηση των καλύτερων διαθέσιμων στοιχείων που υπάρχουν μέχρι σήμερα, υποδεικνύει με εύλογη βεβαιότητα ότι η τήρηση μιας vegan διατροφής για τουλάχιστον 12 εβδομάδες μπορεί να οδηγήσει σε κλινικά σημαντική απώλεια βάρους και να βελτιώσει τα επίπεδα του σακχάρου του αίματος και ως εκ τούτου μπορεί να χρησιμοποιηθεί με επιτυχία για τη διαχείριση του υπερβολικού βάρους και του διαβήτη τύπου 2. (6 χορταστικά σνακ που σταθεροποιούν το σάκχαρο του αίματος)

Οι δίαιτες vegan πιθανότατα οδηγούν σε απώλεια βάρους επειδή συνδέονται με μειωμένη πρόσληψη θερμίδων, λόγω χαμηλότερης περιεκτικότητας σε λίπος και υψηλότερης περιεκτικότητας σε διαιτητικές ίνες. «Παρόλα αυτά», επισήμαναν οι συγγραφείς, «χρειάζονται περισσότερα στοιχεία για τα καρδιομεταβολικά αποτελέσματά τους, μέσω περεταίρω μελετών».

Τι είναι η Vegan διατροφή;

Vegan είναι ένας όρος ο οποίος εκτείνεται πέραν από τα όρια της διατροφής. Πρόκειται ουσιαστικά για έναν τρόπο ζωής, ο οποίος αποφεύγει την κατανάλωση, την χρήση και την εκμετάλλευση των ζωών. Βασικός στόχος είναι η όσο το δυνατόν λιγότερη πρόκληση βλάβης στα ζώα, μέσω εναλλακτικών επιλογών.

Ειδικότερα, τα άτομα που χαρακτηρίζουν τους εαυτούς τους ως vegan, εκτός από την εξαίρεση των ζωικών προϊόντων από τη διατροφή τους, συνήθως αποφεύγουν και την αγορά αντικειμένων που έχουν κατασκευαστεί από ζώα, όπως ρούχα, προϊόντα προσωπικής φροντίδας, παπούτσια, αξεσουάρ και είδη οικιακής χρήσης και την χρήση φαρμάκων που έχουν κατασκευαστεί από ζωικά υποπροϊόντα.

Τι είναι η παχυσαρκία;

Η παχυσαρκία θεωρείται επιδημία. Συνιστά μία κατάσταση που θέτει τους ανθρώπους σε υψηλότερο κίνδυνο για σοβαρές ασθένειες, όπως ο διαβήτης τύπου 2, οι καρδιοπάθειες και ο καρκίνος.

Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων της Αμερικής, εκτιμάται ότι για την χρονική περίοδο 2015-2016, 93,3 εκατομμύρια (39,8%) Αμερικανοί ενήλικες και 13,7 εκατομμύρια (18,5%) παιδιά και έφηβοι θεωρούνταν κλινικώς παχύσαρκοι.

Η παχυσαρκία ορίζεται όταν ο Δείκτης Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) ειναι ίσος ή μεγαλύτερος του 30. Ο ΔΜΣ υπολογίζεται με βάση το ύψος και το βάρος ενός ατόμου, αλλά έχει κάποιους περιορισμούς. Συγκεκριμένα, είναι το πηλίκο του βάρους (σε κιλά) δια το τετράγωνο του ύψους (σε μέτρα).

Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, παράγοντες όπως η εθνικότητα, το φύλο, η ηλικία και η μυϊκή μάζα μπορούν να επηρεάσουν την σχέση μεταξύ ΔΜΣ και σωματικού λίπους. Επίσης, ο ΔΜΣ δεν μπορεί να διακρίνει μεταξύ υπερβολικού λίπους, μυών ή οστικής μάζας, ούτε παρέχει την οποιαδήποτε ένδειξη για την κατανομή του λίπους στο σώμα. (ΔΜΣ: Οι μετρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν ανάλογα με την εθνικότητα;)

Παρά τους παραπάνω περιορισμούς, ο ΔΜΣ εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ευρέως ως δείκτης παχυσαρκίας.

+ 4 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved