Υγεία του ματιού

Ποια τρόφιμα συμβάλλουν στην υγεία των ματιών;

Η προστασία της υγείας των ματιών δεν σημαίνει απλώς την λήψη μέτρων για την πρόληψη καταστάσεων που αφορούν την όραση, όπως ο εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας ή ο καταρράκτης, αλλά σημαίνει την υποστήριξη πολλών άλλων καταστάσεων υγείας.

Η έρευνα δείχνει ότι τα άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα που σχετίζονται με την όραση είναι πιθανότερο να έχουν άλλες καταστάσεις υγείας όπως:

Πώς να προστατεύσετε τα μάτια σας;

Ορισμένες παθήσεις των ματιών σχετίζονται με τα γονίδια και παρόλο που δεν υπάρχει τρόπος να μειωθεί ο γενετικός κίνδυνος, υπάρχουν αλλαγές που αφορούν τον τρόπο ζωής και την διατροφή που μπορούν να καταστήσουν λιγότερο πιθανή την εμφάνιση παθήσεων που αφορούν την όραση, όπως:

Ποια τρόφιμα υποστηρίζουν την υγεία των ματιών;

Υπάρχουν ορισμένα θρεπτικά συστατικά που υποστηρίζουν την υγεία των ματιών, τα οποία θα δούμε πιο κάτω.

1. Αυγά

Οι περισσότεροι άνθρωποι περνάμε πολλές ώρες μπροστά από κινητά και υπολογιστές. Το μπλε φως ωστόσο, που εκπέμπουν αυτές οι συσκευές, οδηγεί σε πολλές παθήσεις των ματιών, όπως ο εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας. Μερικά καροτενοειδή (αντιοξειδωτικά) όπως η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη προστατεύουν τα μάτια από το μπλε φως. Τα αυγά, λοιπόν, ειδικά οι κρόκοι, είναι πλούσια σε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη και έτσι συνιστώνται από τους ειδικούς για την προστασία των ματιών. Μάλιστα, μια μελέτη διαπιστωσε ότι η μέτρια κατανάλωση αυγών μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας.

2. Καρότα

Τα καρότα είναι πλούσια σε β- καροτένιο, ένα θρεπτικό συστατικό που είναι άμεσα συνδεδεμένο με την υγεία των ματιών. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το β- καροτένιο βελτιώνει την ικανότητα των ανθρώπων να βλέπουν πιο καθαρά το βράδυ ή κάτω από αμυδρό φωτισμό. Για να μεγιστοποιήσετε τα οφέλη του καρότου συνδυάστε το με υγιή λιπαρά, όπως το ελαιόλαδο και οι ξηροί καρποί.

3. Σκούρα πράσινα λαχανικά

Τα σκούρα πράσινα λαχανικά είναι πλούσια σε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, ουσίες οι οποίες όπως είπαμε πιο πάνω υποστηρίζουν την υγεία των ματιών. Προσθέστε λοιπόν στο διαιτολόγιο σας, πράσινα λαχανικά σε όποια μορφή σας αρέσουν. Είτε ψημένα, είτε ωμά σε σαλάτες, είτε ακόμη και στα smoothie σας. Για περεταίρω οφέλη, συνδυάστε τα με αυγά και φτιάξτε γευστικότατες ομελέτες.

4. Φράουλες

Οι φράουλες είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά που υποστηρίζουν την υγεία ολοκλήρου του σώματος. Μόνο ένα φλιτζάνι φράουλες περιέχουν ολόκληρη την συνιστώμενη ποσότητα της βιταμίνης C που χρειάζεται ο οργανισμός καθημερινά. Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα, η βιταμίνη C μειώνει τον κίνδυνο καταρράκτη.

5. Μαύρες σταφίδες

Οι μαύρες σταφίδες (όπως και όλα τα τρόφιμα που έχουν μωβ ή κόκκινο χρώμα) είναι πλούσιες σε κάποια φλαβονοειδή και συγκεκριμένα σε ανθοκυανίνες, οι οποίες έχουν χαλαρωτική επίδραση στους μυς των ματιών. Αυτή η χαλάρωση χρησιμοποιείται ως μέσω θεραπείας του γλαυκώματος, την ίδια στιγμή που το συγκεκριμένο θρεπτικό συστατικό βοηθά στην πρόληψη της φλεγμονής στα μάτια.

+ 14 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

6 Foods To Support Eye Health, According To A Dietitian https://www.verywellhealth.com/health-vision-month-diet-5185782

Blue-light filtering intraocular lenses (IOLs) for protecting macular health https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29786830/

Keep Your Eyes Healthy https://www.nei.nih.gov/learn-about-eye-health/healthy-vision/keep-your-eyes-healthy

The Photobiology of Lutein and Zeaxanthin in the Eye https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26798505/

Lutein and zeaxanthin intake and the risk of age-related macular degeneration: a systematic review and meta-analysis https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21899805/

Consumption of eggs and the 15-year incidence of age-related macular degeneration https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30914217/

Vitamin A activates rhodopsin and sensitizes it to ultraviolet light https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22192505/

The effect of food preparation on the bioavailability of carotenoids from carrots using intrinsic labelling https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21923982/

Strawberries, raw https://fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/food-details/747448/nutrients

Vitamin C and the Lens: New Insights into Delaying the Onset of Cataract https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33066702/

Therapeutic Effects of Anthocyanins for Vision and Eye Health https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31514422/

Vision preservation during retinal inflammation by anthocyanin-rich bilberry extract: cellular and molecular mechanism https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21894150/

A longitudinal follow-up study of saffron supplementation in early age-related macular degeneration: sustained benefits to central retinal function https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22852021/

Influence of saffron supplementation on retinal flicker sensitivity in early age-related macular degeneration https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20688744/