Τι αισθάνεσαι;

Πρόληψη και θεραπεία

Διαβήτης: 12 τρόποι για να αποφύγετε τις επιπλοκές

Πώς θα αποφύγετε τις επιπλοκές του διαβήτη;

1. Επιλέξτε προσεκτικά τους υδατάνθρακες που καταναλώνετε

Το να έχει κάποιος διαβήτη, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να καταναλώνει καθόλου υδατάνθρακες. Σημαίνει όμως, ότι πρέπει να επιλέγει προσεκτικά τους υδατάνθρακες που καταναλώνει. Εάν έχετε διαβήτη λοιπόν, επιλέξτε υδατάνθρακες που διασπώνται αργά στο σώμα, όπως ολοκλήρους κόκκους, φασόλια, ξηρούς καρπούς, φρέσκα λαχανικά και φρούτα. Σημειώνεται ότι παρόλο που τα φρούτα είναι γλυκά, μπορείτε να τα καταναλώνετε με μέτρο. Συμβουλευτείτε τον διατροφολόγο σας για τις συνιστώμενες ποσότητες.

2. Χάστε βάρος

Εάν έχετε περισσότερα από τα επιτρεπόμενα κιλά, τότε χάστε βάρος. Ακόμη και η ελάχιστη απώλεια κιλών μπορεί να βελτιώσει τον τρόπο που το σώμα χρησιμοποιεί την ινσουλίνη, να μειώσει το σάκχαρο και τα λίπη στο αίμα και να βελτιώσει την αρτηριακή πίεση.

3. Κοιμηθείτε ικανοποιητικά

Τόσο ο υπερβολικός ύπνος, όσο και ο ελάχιστος ύπνος, αυξάνουν την όρεξη και την επιθυμία για τρόφιμα που είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, γεγονός που οδηγεί σε αύξηση βάρους και σε επικίνδυνες επιπλοκές, όπως οι καρδιακές παθήσεις. Στόχος σας λοιπόν, είναι να κοιμάστε 7-8 ώρες κάθε βράδυ. Σημειώνεται ότι εάν πάσχετε από άπνοια ύπνου, θα πρέπει να επισκεφτείτε έναν ειδικό, καθώς η θεραπεία αυτής της κατάστασης θα βελτιώσει τον ύπνο σας και θα μειώσει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας.

4. Ασκηθείτε

Η άσκηση μειώνει τους καρδιαγγειακούς κινδύνους, την χοληστερίνη, τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης και το βάρος. Την ίδια ώρα, είναι ιδιαίτερα ανακουφιστική για το άγχος και μάλιστα μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τα φάρμακα που χρειάζεστε για την διαχείριση του διαβήτη σας. Για να ασκήστε με περισσότερη όρεξη και για να μην τα παρατήσετε εύκολα, επιλέξτε δραστηριότητες που σας ευχαριστούν, όπως περπάτημα στη φύση, χορός, ποδηλασία κλπ.

5. Παρακολουθήστε καθημερινά το σάκχαρο σας

Ο καθημερινός έλεγχος της γλυκόζης του αίματος, θα σας βοηθήσει να αποφύγετε επιπλοκές όπως ο πόνος στα νεύρα, ενώ ταυτόχρονα θα σας βοηθήσει να καταλάβετε το πώς επηρεάζεται το πρόγραμμα θεραπείας σας από τις δραστηριότητες που κάνετε και τα τρόφιμα που καταναλώνετε.

6. Διαχειριστείτε το άγχος σας

Το άγχος επηρεάζει ιδιαίτερα τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα και ως εκ τούτου η διαχείριση του από άτομα με διαβήτη είναι πολύ σημαντική.  Διαχειριστείτε λοιπόν το άγχος σας κάνοντας γιόγκα, άσκηση, τεχνικές χαλάρωσης, διαλογισμό κλπ.

7. Μειώστε το αλάτι

Η μειωμένη πρόσληψη αλατιού μπορεί να μειώσει δραστικά την αρτηριακή πίεση και να προστατεύσει τα νεφρά. Να θυμάστε ότι τα μεταποιημένα τρόφιμα και τα έτοιμα φαγητά περιέχουν μεγάλες ποσότητες νατρίου και ως εκ τούτου θα πρέπει να τα αποφεύγετε. Επιπρόσθετα, για να δώσετε περισσότερη γεύση στο φαγητό σας, μπορείτε να αντικαταστήσετε το αλάτι με βότανα, μπαχαρικά και λεμόνι.

Υπογραμμίζεται ότι τα άτομα άνω των 51 ετών και τα άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση, διαβήτη ή χρόνια νεφρική νόσο θα πρέπει να συμβουλεύονται τον γιατρό τους για την καθημερινή ποσότητα νατρίου που μπορούν να καταναλώνουν.

8. Κίνδυνος καρδιακών παθήσεων και διαβήτης

Η καρδιακή νόσος είναι μια σοβαρή επιπλοκή του διαβήτη, οπότε για να αποφύγετε αυτόν τον κίνδυνο κρατήστε υπό έλεγχο τα ακόλουθα:

  • Επίπεδο A1C. Η εξέταση A1C, μετρά το μέσο σάκχαρο του αίματος για τους τελευταίους 2-3 μήνες. Συνιστάται τουλάχιστον δύο φορές τον χρόνο.
  • Πίεση αίματος. Στόχος: κάτω από 140/80 mm Hg.
  • Χοληστερίνη. Στόχος:
    • LDL χοληστερίνη έως 100 mg / d ή λιγότερο.
    • HDL χοληστερίνη πάνω από 40 mg / dl για άνδρες και πάνω από 50 για γυναίκες.
  • Τριγλυκερίδια: Στόχος: κάτω από 150 mg / dl.

9. Φροντίστε χτυπήματα και μώλωπες

Ο διαβήτης αυξάνει τον κίνδυνο μολύνσεων και επιβραδύνει την επούλωση πληγών. Ως εκ τούτου πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να φροντίζετε κατάλληλα ακόμη και μικρές περικοπές και γρατσουνιές. Χρησιμοποιείστε αντιβιοτικές κρέμες και αποστειρωμένους επιδέσμους για να φροντίσετε τα τραύματά σας. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να ελέγχετε καθημερινά τα πόδια σας για φουσκάλες, κοψίματα, πληγές, πρήξιμο και κοκκίνισμα. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

10. Διακόψτε το κάπνισμα

Τα άτομα με διαβήτη που καπνίζουν, είναι δύο φορές πιο πιθανό να πεθάνουν πρόωρα, σε σύγκριση με τους μη καπνιστές. Η διακοπή του καπνίσματος προστατεύει την καρδιά και τους πνεύμονες, μειώνει την αρτηριακή πίεση και τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, καρδιακής προσβολής, νευρικής βλάβης και νεφρικής νόσου. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για τρόπους διακοπής.

11. Τραφείτε σωστά

Μπορεί να μην υπάρχει συγκεκριμένη διατροφή για τον διαβήτη, ωστόσο οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι ορισμένες αλλαγές είναι ιδιαίτερα βοηθητικές στην αποφυγή επιπλοκών:

  • Καταναλώστε super foods όπως μούρα, γλυκοπατάτες, ψάρια με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και σκούρα πράσινα – φυλλώδη λαχανικά.
  • Αποφύγετε τα κορεσμένα και τα trans λιπαρά. Επιλέξτε μόνο πολυακόρεστα λίπη, όπως το ελαιόλαδο.

Συζητήστε με τον διαιτολόγο σας για εξατομικευμένες συμβουλές.

12. Κάντε τις κατάλληλες εξετάσεις

Αν είστε από τους ανθρώπους που επισκέπτονται τον γιατρό τους 2-3 φορές τον χρόνο, πρέπει να γνωρίζετε ότι εάν παίρνετε ινσουλίνη ή τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας χρειάζονται ρύθμιση, πρέπει να επισκέπτεστε τον γιατρό σας συχνότερα. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να υποβάλλεστε σε εξετάσεις για τυχόν βλάβες στα μάτια, τα νεύρα ή για άλλες επιπλοκές που είναι συνυφασμένες με τον διαβήτη. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας και προγραμματίστε σωστά τις εξετάσεις σας.

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

12 Tips to Avoid Diabetes Complications https://www.webmd.com/diabetes/ss/slideshow-avoid-damage

Diabetes | American Heart Association https://www.heart.org/en/health-topics/diabetes

Life doesn’t end with type 2 diabetes. https://www.diabetes.org/diabetes/type-2

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι