Διατροφή

5+1 διατροφικές αλλαγές που μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου

Ο Μάρτιος είναι ο Εθνικός Μήνας Ευαισθητοποίησης για τον Καρκίνο του Παχέος Εντέρου, μια εποχή όπου οι άνθρωποι μπορούν να ενημερωθούν για τη σημασία του προσυμπτωματικού ελέγχου, της πρόληψης και της θεραπείας του καρκίνου του παχέος εντέρου.

Αν επιθυμείτε να ελέγξετε τον κίνδυνο που διατρέχετε για ανάπτυξη καρκίνου απαντήστε σε αυτές τις απλές ερωτήσεις της καθημερινότητάς σας: Έλεγχος κινδύνου ανάπτυξης καρκίνου! Σας απαντάμε και σας συμβουλεύουμε για τα μέτρα πρόληψης που μπορείτε να πάρετε και τις αλλαγές  που μπορείτε να ακολουθήσετε στον τρόπο ζωής σας!

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου, που δεν βρίσκονται κάτω από τον άμεσο ανθρώπινο έλεγχο, όπως το οικογενειακό ιστορικό. Υπάρχουν όμως και παράγοντες που βρίσκονται κάτω από κάποιο ανθρώπινο έλεγχο και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραμερίζονται. Τέτοιοι παράγοντες είναι:

Και παρόλο που η αλλαγή τους δεν μπορεί με μαγικό τρόπο να αποτρέψει την εμφάνιση καρκίνου του παχέος εντέρου, ορισμένες διατροφικές αλλαγές μπορούν να τον μειώσουν. Πιο κάτω θα αναφέρουμε έξι από αυτές τις αλλαγές. (Καρκίνος του παχέος εντέρου: 5 τύποι τρόφιμων που μειώνουν τον κίνδυνο)

Ποιες διατροφικές αλλαγές μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου;

1. Περιορισμός επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος

Το επεξεργασμένο κόκκινο κρέας, όπως το χοτ ντογκ και το σαλάμι, ωριμάζει, αλατίζεται και καπνίζεται για να μπορέσει να διατηρηθεί. Όλη αυτή η επεξεργασία και τα πρόσθετα, αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.

Τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι κάθε 100 γραμμάρια κόκκινου επεξεργασμένου κρέατος αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου κατά 12%, καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο απαραίτητο τον περιορισμό και την αποφυγή του. (Κόκκινο κρέας και καρκίνος: Νέα στοιχεία υπέρ της συσχέτισής τους)

2. Κατανάλωση περισσοτέρων θαλασσινών

Οι Διατροφικές Οδηγίες για τους Αμερικανούς, 2020-2025, συνιστούν τουλάχιστον 227 γραμμάρια θαλασσινών την εβδομάδα (στο πλαίσιο μιας δίαιτας 2.000 θερμίδων) για τους περισσότερους ενήλικες. Ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν πλησιάζουν καν αυτές τις συστάσεις.

Η κατανάλωση περισσοτέρων θαλασσινών, με βάση τα ερευνητικά δεδομένα, είναι σημαντική για τη μείωση του κίνδυνου εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου. (Καρκίνος παχέος εντέρου: Ποια άτομα κινδυνεύουν και ποια προληπτικά μέτρα υπάρχουν;)

3. Φυτικές ίνες

Οι φυτικές ίνες βοηθούν στις τακτικές κινήσεις του εντέρου, παίζοντας έτσι έμμεσα σημαντικότατο ρόλο στον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου. Συγκεκριμένα, με την διατήρηση των τακτικών κινήσεων του εντέρου, μειώνονται οι παράγοντες που προκαλούν καρκίνο, νοουμένου ότι μειώνεται ο χρόνος που έρχονται σε επαφή με την επένδυση του εντέρου και τον ορθό.

Η κατανάλωση μεγάλης ποικιλίας φρούτων, λαχανικών, φασολιών, σπόρων, ξηρών καρπών, δημητριακών ολικής αλέσεως και οσπρίων, τροφοδοτεί τον οργανισμό με φυτικές ίνες. Η κατανάλωση περισσότερων από 20 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα, σχετίζεται με 25% μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου. (Καρκίνος παχέος εντέρου: Ποια άτομα κινδυνεύουν και ποια προληπτικά μέτρα υπάρχουν;)

4. Κατανάλωση γάλακτος

Το γάλα μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου και μπορούμε να το απολαμβάνουμε καθημερινά. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η κατανάλωση λίγο περισσότερου από 2 φλιτζάνια γάλακτος την ημέρα, μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου στους άνδρες, κατά 26%.

5. Περιορισμός αλκοόλ

Το κρασί, η μπύρα και τα οινοπνευματώδη ποτά δεν συνιστώνται ιδιαίτερα σε όσους θέλουν να κρατήσουν το παχύ τους έντερο υγιές. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ακόμη και οι μέτριες ποσότητες αλκοόλ (το πολύ δύο ποτά) μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου. Ορισμένα δεδομένα δείχνουν αύξηση κατά 7% στον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου για κάθε 10 περισσότερα γραμμάρια κατανάλωσης αλκοόλ την ημέρα. (Πώς συνδέεται το αλκοόλ με την ανάπτυξη καρκίνου;)

6. Κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως

Η αντικατάσταση του λευκού ψωμιού, του καλαμποκιού και των εκλεπτυσμένων κράκερ με εναλλακτικές επιλογές δημητριακών ολικής αλέσεως μπορεί να τροφοδοτήσει το σώμα με σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όπως οι φυτικές ίνες, που όπως εξηγήσαμε πιο πάνω μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου. Συγκεκριμένα, τα δεδομένα δείχνουν μείωση του κινδύνου καρκίνου του παχέος εντέρου κατά 17%, για κάθε 90 περισσότερα γραμμάρια την ημέρα δημητριακών ολικής αλέσεως. (Έχετε συγγενή με καρκίνο του παχέος εντέρου; Τότε διατρέχετε αυξημένο κίνδυνο)

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

These 6 Diet Changes Can Help Reduce Your Colorectal Cancer Risk https://www.verywellhealth.com/colorectal-cancer-awareness-diet-5222927

Foods and beverages and colorectal cancer risk: a systematic review and meta-analysis of cohort studies, an update of the evidence of the WCRF-AICR Continuous Update Project https://www.annalsofoncology.org/article/S0923-7534%2819%2932133-7/fulltext

What Are the Risk Factors for Colorectal Cancer? https://www.cdc.gov/cancer/colorectal/basic_info/risk_factors.htm