Διατροφή

Νέα μελέτη έδειξε ότι όσοι πίνουν καφέ ζουν περισσότερο!

Το αγαπημένο πρωινό ρόφημα πολλών ανθρώπων μπορεί να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής, ακόμη και όσων πίνουν τον καφέ τους με ζάχαρη, σύμφωνα με τα ευρήματα μιας νέας μελέτης. (Καφές: Ωφελεί η κατανάλωσή του τον εγκέφαλο;)

Ο καφές αυξάνει το προσδόκιμο ζωής;

Ανάμεσα σε περισσότερους από 170.000 ανθρώπους στο Ηνωμένο Βασίλειο, όσοι κατανάλωναν δύο με τέσσερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα, με ή χωρίς ζάχαρη, είχαν χαμηλότερο ποσοστό θανάτου, συγκριτικά με όσους δεν έπιναν καφέ, σύμφωνα με τον επικεφαλής συγγραφέα της μελέτης, Δρ. Dan Liu, MD, της Σχολής Δημόσιας Υγείας στο Southern Medical University στο Guangdong της Κίνας. (Καφές: Τελικά, ωφελεί ή βλάπτει τον εγκέφαλο;)

Προηγούμενες παρατηρητικές μελέτες, είχαν διαπιστώσει κάποια σχέση ανάμεσα στην πρόσληψη καφέ και τον μειωμένο κίνδυνο θανάτου, αλλά δεν είχαν κάνει διάκριση ανάμεσα στον καφέ με ζάχαρη, με τεχνητά γλυκαντικά ή τον καφέ χωρίς ζάχαρη.

Για να καλύψουν αυτό το κενό, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από τη UK Biobank, στην οποία περισσότεροι από μισό εκατομμύριο άνθρωποι, από το 2006 μέχρι το 2010, συμπλήρωσαν διατροφικά ερωτηματολόγια, έδωσαν συνεντεύξεις, έκαναν σωματικές μετρήσεις και υποβλήθηκαν σε ιατρικές εξετάσεις. Από αυτούς, 171.616 άτομα πληρούσαν τα κριτήρια για να συμμετάσχουν στη παρούσα μελέτη που αφορούσε τον καφέ. (Καφές: Επιδεινώνει τις καρδιακές αρρυθμίες;)

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 55,4% των συμμετεχόντων έπιναν καφέ χωρίς γλυκαντικά, το 14,3% έπιναν καφέ με ζάχαρη, το 6,1% έπιναν καφέ με τεχνητά γλυκαντικά και το 24,2% δεν έπινε καθόλου καφέ. Τα άτομα που έπιναν καφέ χωρίστηκαν σε ομάδες με βάση το πόσα φλιτζάνια καφέ κατανάλωναν την ημέρα. (Νέα έρευνα: Ο καφές κάνει καλό στον καρκίνο του προστάτη)

Διαπιστώθηκε λοιπόν ότι όσοι έπιναν καφέ είχαν λιγότερες πιθανότητες θανάτου. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια των 7 περίπου ετών που διήρκησε η παρακολούθησή τους, 3.177 άτομα πέθαναν, από τους οποίους οι 1.725 πέθαναν από καρκίνο και οι 628 από καρδιακές παθήσεις. (Καφές: Μπορεί να προκαλέσει καρκίνο ;)

Οι ερευνητές, λαμβάνοντας υπόψη και άλλους παράγοντες που επηρεάζουν τον κίνδυνο θανάτου, όπως ο τρόπος ζωής, διαπίστωσαν ότι τα άτομα που έπιναν καφέ είχαν σημαντικά λιγότερες πιθανότητες θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, συγκριτικά με τα άτομα που δεν έπιναν καφέ. Σημειώνεται ότι το εν λόγω όφελος παρατηρήθηκε με την κατανάλωση όλων των τύπων καφέ, όπως ο αλεσμένος, ο στιγμιαίος και ο ντεκαφεϊνέ. Μάλιστα, τα προστατευτικά αποτελέσματα του καφέ ήταν μεγαλύτερα για όσους κατανάλωναν δύο με τέσσερα φλιτζάνια την ημέρα, οι οποίοι διέτρεχαν 30% μειωμένο κίνδυνο θανάτου, ανεξάρτητα από το αν πρόσθεταν στον καφέ τους ζάχαρη ή τον έπιναν σκέτο. Αντίθετα, τα άτομα που έπιναν καφέ με γλυκαντικά, δεν είχαν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής από τα άτομα που δεν έπιναν καθόλου καφέ. (Καφεΐνη: Πόση περιέχει ένα φλυτζάνι καφέ και πότε πρέπει να αποφεύγεται;)

Σε κάθε περίπτωση, παρόλο που τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η προσθήκη ζάχαρης δεν εξαλείφει τα οφέλη του καφέ στην ανθρώπινη υγεία, οι ερευνητές εξακολουθούν να προειδοποιούν ότι τα ζαχαρούχα ποτά αυξάνουν τον κίνδυνο διαφόρων χρόνιων ασθενειών, οπότε η χρήση ζάχαρης πρέπει να γίνεται με μέτρο. (Καφές: Το καθημερινό μαγικό ελιξίριο)

Πόση καφεΐνη υπάρχει σε ένα φλιτζάνι καφέ;

Η ποσότητα της καφεΐνης που υπάρχει σε ένα φλυτζάνι καφέ ποικίλει ανάλογα με τα εμπορικά σήματα, την ποικιλία του καφέ και τις τεχνικές επεξεργασίας.

Καφεΐνη στον καφέ (και άλλα ποτά) ανά τύπο και μέγεθος φλυτζανιού
29 γραμμάρια 229 γραμμάρια 340 γραμμάρια 454 γραμμάρια 567 γραμμάρια
Στιγμιαίος καφές χωρίς καφεΐνη 0 έως 3 mg 0 έως 5 mg 0 έως 6 mg 0 έως 8 mg
Ψημένος καφές χωρίς καφεΐνη 4 έως 7 mg 7 έως 11 mg 8 έως 14 mg 10 έως 18 mg
Εσπρέσο χωρίς καφεΐνη 3 έως 16 mg
Στιγμιαίος καφές 65 mg 96 mg 130 mg 162 mg
Ψημένος καφές 85 έως 180 mg 128 έως 270 mg 170 έως 360 mg 213 mg έως 450 mg
Εσπρέσο 75 έως 95 mg
Μαύρο τσάι 24 έως 50 mg 36 έως 75 mg 48 έως 100 mg 60 έως 125 mg
Πράσινο τσάι 35 έως 50 mg 53 έως 75 mg 70 έως 100 mg 88 έως 125 mg
Σόδα 23 έως 37 mg 34 έως 55 mg 26 έως 74 mg 57 έως 92 mg

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Coffee Drinkers, Even Those With a Sweet Tooth, Live Longer https://www.webmd.com/diet/news/20220531/coffee-drinkers-even-those-with-a-sweet-tooth-live-longer

Association of Sugar-Sweetened, Artificially Sweetened, and Unsweetened Coffee Consumption With All-Cause and Cause-Specific Mortality : A Large Prospective Cohort Study. https://www.lifescience.net/publications/22208/association-of-sugar-sweetened-artificially-sweete/

Association of Sugar-Sweetened, Artificially Sweetened, and Unsweetened Coffee Consumption With All-Cause and Cause-Specific Mortality A Large Prospective Cohort Study https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M21-2977