Διατροφή

Καρύδια: Ποια είναι τα μοναδικά οφέλη τους για την υγεία;

Τα καρύδια (Juglans regia) ανήκουν στην κατηγορία των ξηρών καρπών με τα πιο εντυπωσιακά οφέλη υγείας. Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως ω-3 λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα και ισχυρές αντιοξειδωτικές ενώσεις, που καθιστούν την κατανάλωσή τους εξαιρετικά ευεργετική για την υγεία.

Πώς μπορεί να ωφελήσει την υγεία η κατανάλωση καρυδιών;

  • Υγεία της καρδιάς

Η κατανάλωση ξηρών καρπών, όπως τα καρύδια, έχει συνδεθεί με μείωση των παραγόντων κινδύνου για εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων. Συγκεκριμένα, πολλές μελέτες δείχνουν πως τα καρύδια μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της LDL («κακής») χοληστερόλης στο αίμα, να περιορίσουν τη φλεγμονή και να βελτιώσουν τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο συσσώρευσης πλάκας στις αρτηρίες.

Χαρακτηριστικά, μια μελέτη του British Journal of Nutrition διαπίστωσε πως όσα άτομα καταναλώνουν ξηρούς καρπούς περισσότερες από 4 φορές την εβδομάδα παρουσιάζουν μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας νόσου έως και 37%.

Υπεύθυνα για τα ευεργετικά αυτά αποτελέσματα θεωρούνται τα ω-3 λιπαρά οξέα των καρυδιών και η υψηλή περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικά.

  • Υγεία του εγκεφάλου

Τα καρύδια περιέχουν ορισμένα σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όπως τα ω-3 λιπαρά οξέα, η βιταμίνη Ε, το φολικό οξύ και διάφορες πολυφαινόλες, όπως το ελλαγικό οξύ, τα οποία βοηθούν στη μείωση της οξειδωτικής βλάβης και της φλεγμονής στον εγκέφαλο.

Μελέτες σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας έχουν συνδέσει μάλιστα την κατανάλωση καρυδιών με την καλύτερη εγκεφαλική λειτουργία (ταχύτερη επεξεργασία πληροφοριών & καλύτερη μνήμη).

  • Υγεία του πεπτικού συστήματος

Μια υγιής μικροχλωρίδα στο έντερο παίζει σημαντικό ρόλο στη γενικότερη υγεία, αλλά και τη σωστή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος. Η διατροφή επηρεάζει σημαντικά τη σύνθεση και υγεία της μικροχλωρίδας του εντέρου και συγκεκριμένα η κατανάλωση καρυδιών φαίνεται πως βοηθά στη διατήρηση αυτής.

Τα καρύδια έχουν την ικανότητα να ενισχύουν τη συγκέντρωση των ευεργετικών βακτηρίων του εντέρου, ιδιαίτερα των στελεχών που παράγουν βουτυρικό οξύ, ένα λιπαρό οξύ που προκύπτει ως υποπροϊόν της διάσπασης των φυτικών ινών και προάγει την υγεία του εντέρου.

  • Καρκίνος

Τα καρύδια περιέχουν αρκετές βιοδραστικές ενώσεις με πιθανές αντικαρκινικές ιδιότητες, όπως οι φυτοστερόλες, η γ-τοκοφερόλη, τα ω-3 λιπαρά οξέα, το ελλαγικό οξύ και διάφορες αντιοξειδωτικές πολυφαινόλες. Σύμφωνα μάλιστα με μελέτες σε ζώα, η τακτική κατανάλωση καρυδιών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου, του προστάτη και του μαστού.

  • Απώλεια βάρους

Τα καρύδια είναι πλούσια σε θερμίδες, αλλά σύμφωνα με μελέτες η ενέργεια που απορροφάται από αυτά είναι χαμηλότερη απ’ ότι θα αναμενόταν. Επιπλέον, η κατανάλωση καρυδιών θεωρείται πως βοηθά στη μείωση της πείνας, μέσω αλλαγών που προκαλεί στο κεντρικό νευρικό σύστημα, οι οποίες συνδέονται με την όρεξη. Αυτό μακροπρόθεσμα θα μπορούσε να βοηθήσει ενδεχομένως στην απώλεια βάρους και μειωμένο κίνδυνο παχυσαρκίας.

  • Ανδρική γονιμότητα

Η κατανάλωση καρυδιών θεωρείται πως μπορεί να βοηθήσει στην υποστήριξη της υγείας του σπέρματος στους άντρες, κάτι το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό για τη γονιμότητα. Μια μελέτη του 2012 έδειξε πως η καθημερινή κατανάλωση καρυδιών για 3 μήνες από υγιείς νεαρούς άνδρες είχε ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της ζωτικότητας και κινητικότητας του σπέρματος, σε σχέση με άνδρες που δεν έτρωγαν καθόλου ξηρούς καρπούς.

Επιπλέον, μελέτες σε ζώα έχουν δείξει πως τα καρύδια μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία του σπέρματος, μέσω μείωσης της οξειδωτικής βλάβης στις μεμβράνες τους.

+ 4 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

13 Proven Health Benefits of Walnuts https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-walnuts

Walnuts 101: Nutrition Facts and Health Benefits https://www.healthline.com/nutrition/foods/walnuts

Top 5 health benefits of walnuts https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/health-benefits-walnuts

8 Health Benefits of Walnuts, According to a Nutritionist https://www.health.com/nutrition/walnut-benefits