Ύπνος

Η στέρηση ύπνου κάνει τους ανθρώπους πιο εγωιστές!

Η στέρηση ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση, μειωμένη μνήμη, υψηλή αρτηριακή πίεση και πολλά άλλα θέματα υγείας.

Μια νέα μελέτη, έδειξε ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί παράλληλα να κάνει τους ανθρώπους πιο εγωιστές και λιγότερο πρόθυμους να βοηθήσουν τους άλλους. (Έλλειψη ύπνου: Πώς επηρεάζει την ψυχική και σωματική υγεία;)

Η στέρηση ύπνου κάνει τους ανθρώπους πιο εγωιστές;

Επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, στο Μπέρκλεϋ, πραγματοποίησαν τρία πειράματα για να βρουν τις επιπτώσεις της στέρησης ύπνου στην ανθρώπινη υγεία και συμπεριφορά. (Κύκλος ύπνου: Τι συμβαίνει όταν κοιμάστε)

Στο πρώτο πείραμα, στο οποίο συμμετείχαν 24 εθελοντές, οι ερευνητές συνέκριναν τις ακτινογραφίες εγκεφάλου των συμμετεχόντων, μετά από οκτώ ώρες ύπνου και μετά από μια νύχτα αϋπνίας. Η ερευνητική ομάδα, διαπίστωσε ότι μόνο μια νύχτα στέρησης ύπνου, οδηγεί σε μειωμένη δραστηριότητα στο δίκτυο κοινωνικής γνώσης του εγκεφάλου, μια περιοχή που σχετίζεται με την ενσυναίσθηση και την κοινωνική συμπεριφορά. (Ενσυναίσθηση: Ποιες είναι οι υπερδύναμεις της;)

Το δεύτερο πείραμα, έδειξε ότι η απώλεια μόνο μίας ώρας ύπνου, μπορεί να μειώσει τη φιλανθρωπική προσφορά. Σύμφωνα με τον Eti Ben Simon, PhD, νευροεπιστήμονα, ερευνητή ύπνου και συγγραφέα της μελέτης, όλο και περισσότερες μελέτες δείχνουν ότι η απώλεια ύπνου δεν επηρεάζει μόνο το άτομο που δεν κοιμάται ικανοποιητικά, αλλά έχει επιπτώσεις και στους γύρω του. Όταν ένας άνθρωπος δεν κοιμάται καλά, δεν βλάπτεται μόνο η ευημερία του, αλλά και η ευημερία ολοκλήρου του κοινωνικού του κύκλου, λόγω αλλαγών στη συμπεριφορά του. (Ύπνος REM: Πώς βοηθά στην επεξεργασία των συναισθημάτων;)

Στο τρίτο πείραμα, οι περισσότεροι ερωτηθέντες ανέφεραν ότι πολύ συχνά δεν κοιμόντουσαν ικανοποιητικά. Μάλιστα, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, ένας στους τρεις ενήλικες στις ΗΠΑ, δεν κοιμάται αρκετά. ‘Όμως, μακροπρόθεσμα, η έλλειψη ύπνου οδηγεί σε πολλές χρόνιες παθήσεις, όπως οι καρδιακές παθήσεις, ο διαβήτης τύπου 2 και η παχυσαρκία, ενώ παράλληλα έχει επιπτώσεις και στην ψυχική υγεία, αυξάνοντας το άγχος και τον κίνδυνο κατάθλιψης.

Σύμφωνα με τον Matt Walker, PhD, συν-συγγραφέα της μελέτης και καθηγητή νευροεπιστήμης και ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Μπέρκλεϋ, λαμβάνοντας υπόψη ότι περισσότεροι από τους μισούς ανθρώπους στις ανεπτυγμένες χώρες δεν κοιμούνται ικανοποιητικά κατά τη διάρκεια της εργάσιμης εβδομάδας και με βάση τα ευρήματα αυτής και πολλών άλλων μελετών για τις κοινωνικές επιπτώσεις που έχει η απώλεια ύπνου, επιβάλλεται μεγαλύτερη έρευνα σε κοινωνικό επίπεδο. (Πώς να καταλάβετε αν το άγχος επηρεάζει τον ύπνο σας)

Πώς θα κοιμάστε καλύτερα;

Ο ικανοποιητικός ύπνος, είναι η καλύτερη μορφή καλοσύνης που μπορεί να προσφέρει ένας άνθρωπος στον εαυτό του και τους γύρω του. 

Το ποσοστό του ύπνου που θεωρείται ικανοποιητικό για κάθε άνθρωπο, αλλάζει καθώς μεγαλώνει. Ως γενική οδηγία, το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας (NIH) συνιστά στους ενήλικες να κοιμούνται επτά με οκτώ ώρες κάθε βράδυ. (Ο επαρκής ύπνος μας κρατά πραγματικά υγιείς;)

Για να κοιμάστε ικανοποιητικά και ποιοτικά:

  • Φροντίστε να πηγαίνετε για ύπνο μια συγκεκριμένη ώρα κάθε βράδυ (ακόμη και τα Σαββατοκύριακα).
  • Χαλαρώστε και προετοιμάστε το σώμα σας για ύπνο. Κάντε ζεστό μπάνιο και κλείστε κινητό και τηλεόραση.
  • Αποφύγετε τη νικοτίνη και την καφεΐνη 4-5 ώρες πριν τον ύπνο.
  • Ασκηθείτε καθημερινά, αλλά όχι πολύ κοντά στην ώρα του ύπνου.
  • Διατηρήστε την κρεβατοκάμαρά σας σκοτεινή, δροσερή και ήσυχη.

+ 4 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Sleep Deprivation Could Make You More Selfish https://www.verywellhealth.com/sleep-loss-selfishness-6542986

How Much Sleep Is Enough https://www.nhlbi.nih.gov/health/sleep-deprivation/how-much-sleep

Sleep and Sleep Disorders https://www.cdc.gov/sleep/index.html

Sleep loss leads to the withdrawal of human helping across individuals, groups, and large-scale societies https://journals.plos.org/plosbiology/article?id=10.1371/journal.pbio.3001733