Υγεία Δέρματος

Πώς να αντιμετωπίσετε την κατάθλιψη που προκαλείται από την ακμή;

Σε έναν κόσμο όπου ασκείται τόσο μεγάλη πίεση στη σωματική εμφάνιση, η ακμή μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση – και σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να οδηγήσει σε καταστάσεις ψυχικής υγείας όπως το άγχος και η κατάθλιψη.

Γιατί η ακμή επηρεάζει την ψυχική υγεία μας;

Ως ορατή δερματική πάθηση, η ακμή μπορεί να έχει βαθύ αντίκτυπο στην ψυχική υγεία, την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση. Στις αρχές του 2018, μια έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Βρετανικής Ένωσης Δερματολόγων διαπίστωσε ότι οι ασθενείς με ακμή είχαν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης σοβαρής κατάθλιψης. Μια ξεχωριστή μελέτη του British Skin Foundation σε 2.299 άτομα με ακμή διαπίστωσε ότι πάνω από το 20% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι έχουν σκεφτεί -ή επιχειρήσει- να αυτοκτονήσουν.

Οι κηλίδες συχνά απορρίπτονται ως μια δευτερεύουσα δερματική πάθηση, αλλά η ακμή μπορεί να επηρεάσει όλες τις πτυχές της ζωής, συμπεριλαμβανομένων των σχέσεων, των φιλικών σχέσεων και της εργασίας. Μια πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 22% των Βρετανών ενηλίκων με ακμή δήλωσαν ότι η πάθηση έχει επηρεάσει αρνητικά τις κοινωνικές τους αλληλεπιδράσεις.

  • Η ακμή σε ενήλικες συνεχίζει να προκαλεί ντροπή, αμηχανία και αισθήματα ανεπάρκειας.
  • Δημιουργεί επίσης θυμό: «θα έπρεπε να το είχα ξεπεράσει αυτό μέχρι τώρα!» Αυτά είναι τα ίδια συναισθήματα που επαναλαμβάνονται από τους ασθενείς σε καθημερινή βάση.
  • Μπορεί να είναι απίστευτα απογοητευτικό όταν επιστρέφει για άλλη μια φορά μετά από έναν γύρο θεραπείας που θεωρούσατε επιτυχημένη, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι συχνά πρόκειται για μια κατάσταση που απαιτεί έλεγχο και όχι ότι επιδέχεται μόνιμη θεραπεία.

Η ακμή είναι πολύ πιο εύκολο να την αποδεχτούμε όταν συνειδητοποιούμε ότι ο πραγματικός μας στόχος πρέπει να είναι να ελαχιστοποιήσουμε τις επιπτώσεις της, ώστε να μπορούμε να συνεχίσουμε τη ζωή μας. Αν επανέλθει, μην ανησυχείτε- υπάρχουν τρόποι να την αντιμετωπίσετε και δεν χρειάζεται να την αφήσετε να σας κρατήσει πίσω.

Η αντιμετώπιση της ακμής εξαρτάται από το πόσο σοβαρή είναι – και παρόλο που μπορεί να χρειαστούν μερικοί μήνες για να βελτιωθεί, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι υπάρχει βοήθεια και υποστήριξη εκεί έξω.

Ποια είναι η καλύτερη φροντίδα του δέρματος για την ακμή;

Η σωστή περιποίηση της επιδερμίδας με τα σωστά συστατικά είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για τη διαχείριση των προβλημάτων ακμής.

Συνιστάται να αποφεύγετε τη χρήση λαδιών προσώπου, καθαριστικών και παχιών κρεμώδων υφών στα προϊόντα σας. Προτιμήστε τις ελαφριές ή σε σκευάσματα που μοιάζουν με τζελ κρέμες. Ιδανικά, το προϊόν θα πρέπει να φέρει την ένδειξη «μη κωμειογόνο«. Αναζητήστε συστατικά όπως ρετινόλη, σαλικυλικό οξύ, γλυκολικό οξύ, ψευδάργυρο, έλαιο τεϊόδεντρου, υπεροξείδιο του βενζοϋλίου, νιασιναμίδιο, γαλακτοβιονικό οξύ και παλμιτικό ρετινυλλικό οξύ.

Ποιες είναι οι ορμονικές θεραπείες που βοηθούν στην ακμή;

Οι ορμονικές θεραπείες μπορούν να βοηθήσουν τις γυναίκες με ακμή, ιδίως αν αυτή επιδεινώνεται από την περίοδο ή καταστάσεις όπως το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών.

Ο γιατρός σας μπορεί να σας προτείνει τη λήψη του συνδυασμένου αντισυλληπτικού χαπιού από το στόμα, αν και αυτό μπορεί να χρειαστεί έως και ένα έτος για να βελτιώσει την ακμή.

Τι είναι η ψυχοδερματολογία;

Η ψυχοδερματολογία είναι ένας τομέας έρευνας που μελετά τη σχέση μεταξύ συναισθηματικών ζητημάτων και δερματικών παθήσεων και παρέχει ψυχολογική υποστήριξη – όπως η γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία – παράλληλα με δερματολογικές θεραπείες.

Η ψυχοδερματολογία είναι η θεραπεία των δερματικών παθήσεων με τη χρήση ψυχολογικών τεχνικών. Συνήθως χρησιμοποιείται για να συμπληρώσει άλλες φυσικές θεραπείες που αντιμετωπίζουν άμεσα την αιτία ή τα συμπτώματα της δερματικής νόσου.

Παρόλο που οι άνθρωποι αντιδρούν διαφορετικά, η ακμή μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται πιο ανασφαλείς και κοινωνικά ανήσυχοι, ενώ μπορεί να μειώσει την αυτοεκτίμηση και να αυξήσει την κοινωνική απομόνωση. Οι τεχνικές ψυχοδερματολογίας μπορούν να είναι χρήσιμες στη διαχείριση αυτών των συναισθημάτων και μπορούν να μας βοηθήσουν να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε για τον εαυτό μας. Για παράδειγμα, όταν πρόκειται για την οικοδόμηση της αυτοπεποίθησης, είναι βασικό να αρχίσουμε να αναγνωρίζουμε τα αρνητικά μοτίβα που προκαλούν συναισθήματα αμφιβολίας, άγχους και ντροπαλότητας.

+ 5 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Acne linked with increased risk of depression https://www.sciencedaily.com/releases/2018/02/180207120651.htm

Why the Link Between Your Mind and Skin May Be Stronger Than You Think https://www.healthline.com/health/mental-health/acne-therapy-for-anxiety-depression

Psychodermatology: An emotional response https://www.nature.com/articles/492S62a

Psychodermatology: A Guide to Understanding Common Psychocutaneous Disorders https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1911167/

Psychodermatology: The Mind and Skin Connection https://www.aafp.org/pubs/afp/issues/2001/1201/p1873.html