Πρόληψη και θεραπεία

2 ώρες αφυδάτωσης μπορούν να επηρεάσουν το σώμα και τον εγκέφαλο!

Με τα κύματα καύσωνα να σπάνε ρεκόρ φέτος το καλοκαίρι, οι ειδικοί προειδοποιούν για τους κινδύνους της αφυδάτωσης. (Δείτε τι θα συμβεί στον οργανισμό σας αν πιείτε υπερβολικά πολύ νερό!)

Μια νέα μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Τζόρτζια στην Ατλάντα, διαπίστωσε ότι η αφυδάτωση μπορεί να βλάψει τους ανθρώπους τόσο σωματικά, όσο και γνωστικά. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι μόνο μερικές ώρες έντονης δραστηριότητας στη ζέστη, χωρίς την κατανάλωση ικανοποιητικής ποσότητας υγρών ή φαγητού, μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ικανότητα της συγκέντρωσης. (Τα ταξίδια προκαλούν αφυδάτωση: Μην αγνοήσετε αυτά τα σημάδια!)

Πώς επηρεάζει τη γνωστική λειτουργία η θερμότητα;

Για να κατανοήσουν το πώς η θερμότητα επηρεάζει τη γνωστική λειτουργία, οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από 33 ερευνητικές εργασίες, στις οποίες συμμετείχαν 413 άτομα. Η ομάδα εξέτασε τα αποτελέσματα των δοκιμών σε ότι αφορά την εκτελεστική λειτουργία, την προσοχή, το συντονισμό και τον χρόνο αντίδρασης σε συγκεκριμένες εργασίες.

Διαπιστώθηκε λοιπόν ότι, καθώς οι συμμετέχοντες αφυδατώνονταν, έτειναν να κάνουν περισσότερα λάθη κατά την εκτέλεση των εργασιών που απαιτούσαν προσοχή και συγκέντρωση. (Αυξήστε την συγκέντρωση σας με αυτήν την απλή άσκηση)

Παρόλο που οι ερευνητές δεν γνώριζαν το πότε ακριβώς προκύπτουν οι γνωστικές βλάβες, εξέτασαν μελέτες που αφορούσαν την απώλεια μάζας του σώματος, από 1-6%, ως αποτέλεσμα της αφυδάτωσης, διαπιστώνοντας ότι οι πιο σοβαρές γνωστικές βλάβες ξεκινούσαν με την απώλεια του 2% της μάζας του σώματος, σημείο κατά το οποίο το νερό του σώματος αρχίζει να μειώνεται πιο γρήγορα. Για παράδειγμα, ένας άνθρωπος που ζυγίζει 200 κιλά και γυμνάζεται σε υψηλή θερμοκρασία για περίπου 2 ώρες, θα χάσει 4 κιλά νερού, που αντιστοιχεί στο 2% της μάζας του σώματός του. Σε κανονική όμως θερμοκρασία και μέτρια υγρασία, είναι αδύνατον να χάσει πέραν από 2 κιλά νερού από το σώμα του. Ως εκ τούτου, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα, ότι η απώλεια του σωματικού νερού, που αναλογεί στο 2% και πάνω, οδηγεί σε σοβαρές γνωστικές δυσλειτουργίες, που επηρεάζουν την προσοχή και τη συγκέντρωση. (Ποια τρόφιμα ενισχύουν τη συγκέντρωση;)

Μερικά από τα πρώτα σημάδια της αφυδάτωσης είναι η υπερβολική δίψα, η ζάλη, η ναυτία και ο πονοκέφαλος. Όταν κάποιος αρχίζει να αναπτύσσει θερμικές κράμπες, τότε μάλλον η αφυδάτωσή του είναι ήδη προχωρημένη. Σε ακραίες περιπτώσεις, όταν η αφυδάτωση δεν προληφθεί σωστά, χρειάζεται ιατρική παρέμβαση. (5+1 τρόποι με τους οποίους η άφθονη κατανάλωση νερού ωφελεί την υγεία)

Πώς θα παραμείνετε ενυδατωμένοι κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού;

Για να παραμείνετε ενυδατωμένοι και υγιείς κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού:

Αν παρατηρήσετε συμπτώματα θερμοπληξίας, μιας επείγουσας ιατρικής κατάστασης, αναζητήστε αμέσως βοήθεια. (Θερμοπληξία: Πώς θα προστατευθείτε από το θερμικό στρες;)

Τα συμπτώματα της θερμοπληξίας περιλαμβάνουν:

Υπογραμμίζεται ότι σε περίπτωση θερμοπληξίας, παρατηρείται συνήθως ταχυκαρδία και υπάρχει μεγάλος κίνδυνος επιληπτικών κρίσεων. Τονίζεται ότι η θερμοπληξία μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε κώμα και ως εκ τούτου θεωρείται επείγον ιατρικό περιστατικό, που χρήζει άμεσης ιατρικής φροντίδας. (5 τρόποι για να συνεχίσετε να γυμνάζεστε κατά τη διάρκεια ενός καύσωνα)

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved