Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Διατροφή Κέτο: Εγκυμονεί μακροπρόθεσμους κινδύνους για την υγεία;

Η δημοφιλής διατροφή κέτο μπορεί να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμους κινδύνους που υπερτερούν των βραχυπρόθεσμων οφελών της, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Frontiers in Nutrition.

Αναλύοντας τη διαθέσιμη βιβλιογραφία για την διατροφή κέτο, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι δεν είναι ιδιαίτερα ασφαλής για τις έγκυες γυναίκες, τις γυναίκες που θέλουν να μείνουν έγκυες και για όσους πάσχουν από νεφρική νόσο. Επιπρόσθετα, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η εν λόγω διατροφή, μπορεί να οδηγήσει τους περισσότερους ανθρώπους σε μακροπρόθεσμες επιπλοκές, όπως ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις και η νόσος του Alzheimer.

Πώς λειτουργεί η διατροφή κέτο;

Η διατροφή κέτο, είναι χαμηλή σε υδατάνθρακες, μέτρια σε πρωτεΐνη και υψηλή σε λιπαρά. Περιλαμβάνει τρόφιμα όπως το κρέας, το ψάρι, οι ξηροί καρποί και τα ινώδη λαχανικά, την ίδια στιγμή που απομακρύνει φρούτα, δημητριακά, φασόλια, αμυλούχα λαχανικά και γλυκά από την διατροφή.

Βασικός της στόχος είναι η κέτωση, μια κατάσταση κατά την οποία το σώμα χρησιμοποιεί το λίπος ως καύσιμο. Περιορίζοντας την πρόσληψη υδατανθράκων, την κύρια πηγή που χρησιμοποιεί το σώμα για ενέργεια, το σώμα αναγκάζεται να διασπά το λίπος σε κετόνες και να τους χρησιμοποιεί ως εναλλακτική πηγή ενέργειας. Αυτό αυξάνει την καύση του λίπους και ενισχύει την απώλεια βάρους.

Ιστορικά, η εν λόγω διατροφή, δημιουργήθηκε για την θεραπεία της επιληψίας σε ασθενείς που δεν ανταποκρίνονται στα φάρμακα. Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι την υιοθετούν για απώλεια βάρους ή διαχείριση του διαβήτη.

Ποιους κινδύνους κρύβει η διατροφή κέτο;

Ο Neal Barnard, βοηθός καθηγητής ιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου George Washington και συν-συγγραφέας της μελέτης, υπογραμμίζει ότι η διατροφή κέτο περιέχει τύπους τροφίμων που αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου. Υπολογίστε τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου σύμφωνα με τις δικές σας διατροφικές συνήθειες και τρόπο ζωής εδώ.

Επιπρόσθετα, η εν λόγω διατροφή δίνει έμφαση στην κατανάλωση ζωικών προϊόντων, περιορίζοντας πολλά λαχανικά, φρούτα και δημητριακά ολικής αλέσεως, με αποτέλεσμα να είναι φτωχή σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες, συστατικά τα οποία είναι σημαντικά για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Αναφορικά με την εγκυμοσύνη, οι ειδικοί τονίζουν ότι η διατροφή κέτο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο γενετικών ανωμαλιών και διαβήτη κύησης. Την ίδια στιγμή, θεωρείται επικίνδυνη για τις γυναίκες που θέλουν να μείνουν έγκυες.

Τέλος, οι επιστήμονες διαπιστώνουν ότι η εν λόγω διατροφή, συνδέεται έντονα με τις καρδιακές παθήσεις και συγκεκριμένα με την καρδιακή προσβολή, διότι είναι πλούσια σε ζωικά προϊόντα που αυξάνουν την χοληστερίνη. Να υπενθυμίσουμε ότι η αυξημένη χοληστερίνη είναι ενας από τους βασικούς παράγοντες καρδιακών παθήσεων.

+ 8 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Study: Keto Diet May Lead to Long-Term Health Risks https://www.verywellhealth.com/keto-diet-long-term-risks-5197991

Significant Impact of the Ketogenic Diet on Low-Density Lipoprotein Cholesterol Levels https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7449640/

Hyperketonemia and ketosis increase the risk of complications in type 1 diabetes https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S089158491600126X?via%3Dihub

Dietary Protein Sources and Risk for Incident Chronic Kidney Disease: Results From the Atherosclerosis Risk in Communities (ARIC) Study https://www.jrnjournal.org/article/S1051-2276%2816%2930179-0/fulltext

Low carbohydrate diets may increase risk of neural tube defects https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/bdr2.1198

Unintended pregnancy and interpregnancy interval by maternal age, National Survey of Family Growth https://www.contraceptionjournal.org/article/S0010-7824%2818%2930075-1/fulltext

The use of diet in the treatment of epilepsy https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15652725/

Ketogenic Diets and Chronic Disease: Weighing the Benefits Against the Risks https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnut.2021.702802/full