Διατροφή

9 λόγοι για τους οποίους αξίζει να εντάξεις το ρόδι στη διατροφή σου!

Το ρόδι είναι ένα φρούτο που έχει συνδεθεί με πολλά οφέλη για την υγεία. Η υψηλή θρεπτική αξία και περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά και άλλα ευεργετικά συστατικά το καθιστά ένα από τα πιο ισχυρά όπλα προάσπισης της υγείας.

Όλα τα μέρη του φρούτου είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, με αποτέλεσμα ο χυμός του ροδιού να θεωρείται ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά, που καταναλώνεται ευρέως εδώ και χιλιάδες χρόνια για τις θεραπευτικές του ιδιότητες.

Ποια είναι τα οφέλη του ροδιού στην υγεία;

  1. Είναι πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών

Το ρόδι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και πολυφαινολικές ενώσεις, τα οποία προστατεύουν τα κύτταρα του σώματος από βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Οι κύριες αντιοξειδωτικές ενώσεις του ροδιού είναι οι πουνικαλαγίνες, οι ανθοκυανίνες και οι τανίνες.

Ο χυμός ροδιού έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά από τους περισσότερους χυμούς φρούτων, αλλά και από το κόκκινο κρασί και το πράσινο τσάι. Ως εκ τούτου, η κατανάλωσή του αποτελεί ένα εξαιρετικό μέσο προάσπισης της συνολικής υγείας και πρόληψης της εμφάνισης διαφόρων ασθενειών, που σχετίζονται με το οξειδωτικό στρες.

  1. Βοηθά στη μείωση της φλεγμονής

Η κατανάλωση ροδιού έχει συσχετιστεί με την πρόληψη της χρόνιας φλεγμονής, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε μια πληθώρα παθήσεων.

Οι αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες των πουνικαλαγινών, σύμφωνα με in vitro και in vivo μελέτες, ευθύνονται στο μεγαλύτερο βαθμό για την ευεργετική αυτή δράση του ροδιού. Μελέτες σε ανθρώπους έχουν δείξει επίσης πως η κατανάλωση χυμού ροδιού έχει την ικανότητα να μειώνει του δείκτες φλεγμονής στο σώμα.

  1. Έχει πιθανή αντικαρκινική δράση

Αποτελέσματα in vitro μελετών δείχνουν πως ορισμένες ενώσεις, που περιλαμβάνουν τόσο οι σπόροι του ροδιού, όσο και ο χυμός και το λάδι του, μπορούν να καταστείλουν την εξάπλωση των καρκινικών κυττάρων στο σώμα, καθώς και να προκαλέσουν απόπτωση αυτών.

Συγκεκριμένα, αξιοσημείωτα αντικαρκινικά αποτελέσματα έχουν παρατηρηθεί στην περίπτωση του καρκίνου του πνεύμονα, του μαστού, του προστάτη, του παχέος εντέρου και του δέρματος.

Η χορήγηση εκχυλίσματος ροδιού σε άντρες έχει φανεί επίσης αποτελεσματική στη μείωση του κινδύνου θανάτου από καρκίνο του προστάτη, σύμφωνα με δύο πειραματικές δοκιμές.

  1. Προστατεύει το καρδιαγγειακό σύστημα

Η υψηλή περιεκτικότητα του ροδιού σε πολυφαινόλες έχει συσχετιστεί με πιθανά οφέλη του στο καρδιαγγειακό σύστημα. In vitro μελέτες έχουν δείξει πως ο χυμός ροδιού μπορεί να βελτιώσει τη ροή του αίματος, να επιβραδύνει το σχηματισμό αθηρωματικής πλάκας, καθώς και τη συσσώρευση χοληστερόλης στις αρτηρίες.

  1. Προλαμβάνει τη νεφρολιθίαση

Η ισχυρή αντιοξειδωτική δράση του χυμού ροδιού, σύμφωνα με μελέτες, μπορεί να συμβάλει στην μείωση του κινδύνου εμφάνισης πέτρας στους νεφρούς. Ενδεικτικά, μια μελέτη στην οποία συμμετείχαν άτομα με επαναλαμβανόμενα επεισόδια νεφρολιθίασης, έδειξε πως η κατανάλωση 1000mg χυμού ροδιού για 90 μέρες, βοήθησε στην αναστολή του μηχανισμού με τον οποίο σχηματίζονται οι λίθοι στους νεφρούς.

Επιπλέον, μελέτες σε ζώα έχουν διαπιστώσει πως ο χυμός ροδιού μπορεί να ρυθμίσει τα επίπεδα των οξαλικών, του ασβεστίου και των φωσφορικών αλάτων στο αίμα, τα οποία είναι βασικά συστατικά για τη δημιουργία λίθων.

  1. Έχει αντιμικροβιακές ιδιότητες

Διάφορες ενώσεις του ροδιού έχουν παρουσιάσει αντιμικροβιακές ιδιότητες ενάντια σε επιβλαβή βακτήρια και μύκητες.

Αρκετές μελέτες έχουν επιβεβαιώσει την ευεργετική δράση του χυμού ροδιού στην καταπολέμηση βακτηρίων της στοματικής κοιλότητας, τα οποία προκαλούν κακοσμία και συμβάλουν στην ανάπτυξη τερηδόνας.

Επιπλέον, μια in vitro μελέτη έχει δείξει πως ο χυμός ροδιού μπορεί να είναι αποτελεσματικός και στην αντιμετώπιση του βακτηρίου Listeria monocytogenes, το οποίο οδηγεί στην ανάπτυξη σοβαρών τροφιμογενών ασθενειών.

  1. Βελτιώνει τη σωματική αντοχή κατά τη διάρκεια της άσκησης

Οι πολυφαινόλες του ροδιού, σύμφωνα με μελέτες, μπορούν να αυξήσουν τη σωματική αντοχή κατά την άσκηση, καθώς επίσης και το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί πριν την εξάντληση.

Μερικές έρευνες υποστηρίζουν πως τα συμπληρώματα ροδιού παίζουν ρόλο και στην αποκατάσταση των μυών μετά την άσκηση, χωρίς όμως να υπάρχουν αρκετά δεδομένα που να το επιβεβαιώνουν.

  1. Συμβάλει στην καλή υγεία του εγκεφάλου

Οι αντιοξειδωτικές ενώσεις που περιέχει το ρόδι, όπως οι ελλαγιταννίνες, σύμφωνα με μερικές μελέτες, μπορούν να συμβάλουν στην προστασία του εγκεφάλου από το οξειδωτικό στρες και την ανάπτυξη ασθενειών που σχετίζονται με αυτό, όπως η νόσος του Alzheimer και του Parkinson.

Οι ελλαγιταννίνες θεωρείται πως προωθούν την παραγωγή μιας ένωσης γνωστής ως ουρολιθίνη Α, η οποία έχει συσχετιστεί με τη μείωση της φλεγμονής στον εγκέφαλο και καθυστέρηση της εμφάνισης γνωστικών διαταραχών.

Τέλος, υποστηρίζεται πως το ρόδι βοηθά στην ανάρρωση από την υποξική-ισχαιμική εγκεφαλική βλάβη, αλλά απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να μπορέσει να κατανοηθεί καλύτερα η δράση του σε αυτή την περίπτωση.

  1. Βελτιώνει τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος

In vitro μελέτες έχουν δείξει πως η κατανάλωση ροδιού μπορεί να έχει πρεβιοτικά αποτελέσματα, που αναφέρονται στην προστασία και ενίσχυση του μικροβιώματος του εντέρου. Συγκεκριμένα, έχει παρατηρηθεί αύξηση της συγκέντρωσης των ευεργετικών βακτηρίων στο έντερο, συμπεριλαμβανομένων αυτών που ανήκουν στα γένη Bifidobacterium και Lactobacillus, ύστερα από κατανάλωση ροδιού, καθώς και μείωση της φλεγμονής στο έντερο.

Επιπλέον, το ρόδι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, οι οποίες παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία του εντέρου και μπορούν να προστατέψουν από ορισμένες πεπτικές παθήσεις, όπως οι αιμορροΐδες, η εκκολπωματίτιδα, η δυσκοιλιότητα, η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση και ο καρκίνος του παχέος εντέρου.

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Pomegranate: 10 Health and Nutritional Benefits https://www.healthline.com/nutrition/12-proven-benefits-of-pomegranate

Fifteen health benefits of pomegranate juice https://www.medicalnewstoday.com/articles/318385

Composition and Potential Health Benefits of Pomegranate: A Review https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31298147/